Tesla’s Shocking Self-Driving Test Exposes Chip Gap: Why Some Models Still Fail ‘Fake Wall’ Hazards

המבחן המטורף של טסלה על "כביש מזויף" חושף מדוע רק הסייברטרוק יכול לעקוף מכשולים מסובכים בשנת 2025

בתוך ניסוי מרהיב שחילק את צי טסלה: גלו את קפיצת החומרה שמביאה את הנהיגה העצמית האמיתית בטווח היישום בשנת 2025.

עובדות מהירות

  • 21x: קפיצת הביצועים של HW3 על פני קודמו בשנת 2019.
  • 144 מול 500 TOPS: HW3 מספק 144 טריליון פעולות בשנייה, HW4 עד 500 טריליון.
  • 2,000$: עלות משויכת לכל טסלה של מערכת החומרה המלאה לנהיגה עצמית HW4 בשנת 2025.
  • 13 מיליון: מכירות מוערכות של רכבים חשמליים אוטונומיים ברחבי העולם עד 2030 (IEA).

דמיינו את עצמכם נוסעים במהירות על כביש במדבר ברכב טסלה החדש שלכם. פתאום, ה'כביש' שלפניכם אינו אמיתי – זהו ציור מודבק לקיר. האם הרכב שלכם יזהה את הסכנה, או יפמפם ישר קדימה? בניסוי מדהים בשנת 2025, טסלה מודל Y והסייברטרוק התמודדו מול "הקיר המזויף" הזה. התוצאות זעזעו את עולם הרכב – וחשפו עד כמה רחוק, או לא, טכנולוגיית הנהיגה העצמית של טסלה הגיעה.

הנה מה שקרה. יוטיובר עצמאי בשם קייל פול הקים כביש מדומה, צובע המשך של המסלול על גבי מחסום פלסטי. כאשר מודל Y של 2022 (שהתבסס על חומרה “ישנה” HW3) התמודד עם המבחן, החיישנים שלו נעקצו – הרכב היה מתנגש אילולא התערבות אנושית. אבל כאשר הסייברטרוק, שהכיל את חומרה החדשה של טסלה HW4, לקח על עצמו את האתגר, הוא עצר היטב, מזהה מיידית את הסכנה.

מה עושה את HW4 לשינוי משחק עבור הנהיגה העצמית של טסלה?

בליבת הקפיצה הזו נמצא הדחף הבלתי נלאה של טסלה ליישומי סמיקונדוקטורים מותאמים אישית. השבב HW4, שהוצג בשנת 2023, גובר על קודמו מ-2019 (HW3) בכוח חישובי גולמי. בעוד ש-HW3 מעבד 144 טריליון פעולות בשנייה (TOPS), HW4 דוחף את המספר הזה למספר מדהים של 300–500 TOPS, הכל בתהליך יעיל של 5nm.

מערכת HW4 כוללת שנים-עשר מצלמות ברזולוציה גבוהה, רדאר מוחזר, ומעבדי תמונה מהירים מאוד – המאפשרים לרכב "לראות" ולגיב לעומסים מסובכים, גם בגשם או שלג כבד. מאחורי הקלעים, מודלי ה-AI של טסלה, המוזנים תמיד על מיליארדי קילומטרים של נתוני נהיגה, עושים את השאר.

זוהי הישג של אלקטרוניקה ובינה מלאכותית המוכרת לעוקבים בתעשייה שעוקבים אחרי תחרות הנוידיה וסמסונג.

ש: מדוע מודל Y נכשל ב'קיר המזויף' – אבל הסייברטרוק לא?

ההבדל המרכזי? HW3 אינו מצויד להבחין בין תמונות דו-ממדיות ultra-realistic לבין כבישים אמיתיים. מגבלות העיבוד הנמוכות שלו ומצלמות ישנות יותר יכולות להיחשף להונאות חכמות – סיכון משמעותי במהירויות אוטוסטרדה.

HW4, לעומת זאת, מעבד מאות פריימים בשנייה מכמה זוויות, מאחד נתונים חזותיים, רדאר ואפילו אולטרסוניים. אפילו תמונה היפר-ריאליסטית הופכת, לוגית עבור HW4, למכשול ברור. הניסוי מדגיש מדוע שדרוגים לנהיגה עצמית הם יותר מסתם תוכנה – הם עוסקים גם בחומרה.

איך הגיעה טסלה ל-HW4 – ומה ממשיך הלאה?

המסע החל בשנת 2014, כאשר השבב הראשון של טסלה (HW1) פעל על EyeQ3 של Mobileye. לאחר תאונה קטלנית מוקדמת, טסלה קיצרה קשרים, שכרה אגדות שבבים מסיליקון וולי כמו ג'ים קלר, והתקדמה ל-HW3 בשנת 2019 – שבב המציע 21x מהירות ניתוח חזותי וכפילות מערכת.

אבל עם רכב רובוטי וניטור אמיתי באופק, אפילו זה לא היה מספיק. צוותו של מאסק טכנולוג את HW4, הגביר את הגנה, מספר חיישנים, וכוח AI גולמי. מרכזי הנתונים של טסלה מפעילים כעת אלפי Nvidia H100 GPUs, שמאכילים את הפרשנות ברכב עם למידה ענקית מהענן.

עד 2025, צפויה טסלה לחשוף שבב בדור הבא, שמתואר כ-"AI5," המציע עד 2,500 TOPS, עם שותפי חומרה ב-TSMC ובסמסונג מוכנים לייצר את מוחן של הציודים העתידיים.

האם כוח השבב של טסלה יעקוף את המתחרים הגלובליים?

ה'מלחמת שבבים' עבור רכבים מונעי AI היא תחרות בשווי טריליונים, עם Google (Waymo), Baidu, וגופים אחרים מתמודדים על הדומיננטיות. כל אחד מהם שואף להפוך את הנהיגה האוטונומית מקצה לקצה (בלי הגה, בלי פדלים) לנורמה החדשה, תוך שחרור נוסעים מבוגרים או בעלי מוגבלויות בזמן שהם משבשים מיליוני משרות מוניות, משלוחים ונהיגה בעולם.

ההשקעה של טסלה בחומרת AI כבר עולה על 10 מיליארד דולר רק בשנתיים האחרונות. כאשר ממשלות ממהרות לעדכן את הרגולציות לנהיגה עצמית עד 2029, הגבול הבא אינו רק תוכנה חכמה יותר – זהו סיליקון המועצם בביטחון.

דרום קוריאה ומדינות אחרות מתכננות כעת למנוע מגורל דומה, עם השקעות גדולות במחקר שבבים כדי להתחרות על הכבישים של מחר.

איך תוכל לדעת אם לטסלה שלך יש HW4? (והאם כדאי לשדרג?)

אם אתה נוהג בסייברטרוק או מודל S/X חדש שנמסר לאחר אמצע 2023, HW4 הוא סטנדרט. מודל Ys ו-3 הוותיקים יותר עדיין מסתמכים על HW3. טסלה לא הודיעה על אפשרויות שדרוג, אבל אל תתפלא אם הביקוש יעלה ככל שיותר בעלים יראו עד כמה טוב HW4 מתמודד עם תרחישים לא שגרתיים כמו ה'קיר המזויף'.

כדי לבדוק, מצא את גרסת החומרה במערכת המידע של הרכב שלך – או התייעץ עם התמיכה הרשמית של טסלה.

איך להישאר מעודכן: הכנות לעתיד האוטונומי

עם AI מקצה לקצה, שבבי מחשוב על, ושינויים רגולטוריים מתמשכים, שנת 2025 מסמנת רגע מפנה. אם אתה שוקל לרכוש טסלה, העדף מודלים מצוידים ב-HW4 – במיוחד אם בטיחות הנהיגה העצמית חשובה. עקוב אחרי חידושי השבבים מNvidia, סמסונג ו-TSMC כדי להעריך לאן הטכנולוגיה מתפתחת.

אל תיתן לטכנולוגיה מיושנת להנחית אותך לקיר – התכונן למהפכה הבאה בעצמאות!

  • ✅ בדוק אם טסלה שלך משתמשת ב-HW4 למקסימום בטיחות
  • ✅ הישאר מעודכן על חדשות השבבים וה-AI של טסלה
  • ✅ עקוב אחרי מהלך הרגולציות על רכבים אוטונומיים עד 2029
  • ✅ השווה את מפת הדרכים של השבבים ממובילים כמו Nvidia וטסלה
  • ✅ שקול להמתין ל-HW5/AI5 כדי לקבל יכולת מובילה בתעשייה

מקורות

ByPaula Gorman

פולה גורמן היא סופרת מנוסה ומומחית בתחומים של טכנולוגיות חדשות ופינטק. עם תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת מרילנד, היא פיתחה הבנה מעמיקה של הצומת בין פיננסים לחדשנות. פולה החזיקה במשרות מפתח בטכנולוגיות היי-פורג', שם היא תרמה לפרויקטים פורצי דרך ששינו את תחום הפיננסיים. התובנות שלה לגבי טכנולוגיות מתפתחות פורסמו בהרחבה בכתבי עת מובילים ובפלטפורמות מקוונות. עם כישרון לפשט מושגים מורכבים, פולה מעורבת בקהל שלה ומעניקה להם את הכלים להתנהל בנוף המתפתח כל העת של טכנולוגיה ופיננסים. היא מחוייבת להאיר כיצד טרנספורמציה דיגיטלית מעצבת מחדש את האופן שבו פועלות עסקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *